mandag den 3. maj 2010

NEW MOON (2009), Chris Weitz




Efter at have overlevet et angreb fra vampyrer ser Bella frem til at skulle fejre sin 18-års fødselsdag med sin kæreste Edward og hans familie. Et lille uheld får imidlertid Edward og hans familie til at flytte fra byen for at beskytte Bella.

Filmen må sætte noget nær verdensrekord i langsom afvikling af banale og ligegyldige replikker. Umiddelbart kan jeg sagtens sætte mig ind filmens univers af emotional skrøbelig- og udødelighed iscenesat af lidende teenage-kærlighed. Og jeg fandt faktisk Twilligt okay. Men er bange for jeg tog fejl. Hovedpersoner der kludrer tåbeligt rundt i deres forhold, og et usammenhængende plot, får filmen til at virke amatøragtig. Om det er bogen eller instruktøren er mig ligegyldigt, resultatet er pinligt ringe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar