mandag den 8. marts 2010

UP IN THE AIR (2009), Jason Reitman:

Når krisen kradser, og cheferne ikke selv tør svinge øksen over medarbejderne, træder Ryan Bingham (George Clooney) til. Men to kvinder rykker ved hans selvvalgte solokurs.

Filmen var Oscar nomineret og er blevet rost til skuerne, stort set alle steder jeg er set. Men jeg må imidlertid indrømme at jeg på ingen måde har fået samme opfattelse af filmen. Okay den er et skide godt stykke håndværk forstået på den måde, at jeg ikke kan sætte en finger på noget bestemt, der er galt med filmen. Desuden føler man sig faktisk ret godt underholdt, genren taget i betragtning. Men når det er sagt, så fanger den mig altså ikke. De skjulte undertoner og twists har tilsyneladende ikke gjort stort nok indtryk på mig, til at jeg har lagt specielt mærke til dem. Dertil virker Anna Kendrick i rollen som Natalie Keener, i mine øjne, irriterende og spiller elendigt. Om det er George Clooneys geniale skuespil, der udstiller dét, skal jeg lade være usagt. Men scenen hvor hun bryder ud i gråd, er lige til at krumme tæer over.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar