torsdag den 13. august 2009

THE EDGE OF LOVE (2008), John Maybury:

De to frisindede kvinder, Vera Phillips (Kiera Knightley) og Caitlin MacNamara (Sienna Miller), er forbundet til hinanden igennem den karismatiske poet Dylan Thomas, som elsker dem begge. Og på trods af deres rivaliserende status får de to kvinder et ekstraordinært forhold til hinanden.
Vera fornægter sin forelskelse i Dylan, ved at gifte sig med sin beundrer William Killick. William bliver imidlertid kort efter sendt i krig.
Vera flytter, med de nu gifte, Caitlin og Dylan fra London og til det mere fredelige Wales. Da William omsider vender hjem er det på ingen måde den samme situation, som da han rejste.

Gaaaab. Måske er min bedømmelse lidt hård mod filmen. Men ikke desto mindre må jeg følge, hvad den efterlader af indtryk hos mig. Svaret er intet.
Filmen gjorde virkelig intet for mig. Måske er det bare mig, men jeg følte mig slet ikke connected med hverken personerne eller handlingen.
Handlingen var kun om personernes indbyrdes følelsesliv og intet andet. Det hele forekom mig sært og fremmed. Omvendt vil jeg ikke afvise, at hvis man har tiden, virkelig overgir sig til filmen, og yderligere kan forbinde eller sætte sig ind i personenerne og de forskellige scenarier, at så ser man en helt anden film.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar